jag hatar skolidrott

Eller nja, fast ändå jo.
Idrotten är rolig!... sålänge klassen tränar tillsammans och man gör det till en kul grej. Jag fattar dock inte varför lärarna ska lägga in en massa tester som man måste klara på tider? T.ex. BIP-testet, springa utmätta rundor o.s.v.
Och sen om man inte klarar tidsgränsen så är man 'dålig'(?). Skit bra för självkänslan och självförtroendet!
Varför ha sådana moment där alltid någon eller några kommer vara sämst? Kan man inte kolla en persons kondition på annat sätt än göra allt till en tävling?
Jag mår så jävla dåligt i sådana situationer, hatar att tävla, hatar att förlora, hatar att vara sämst.
Hatar att man pekar ut de som är lite sämre på saker och verkligen visar det för alla andra.
Och det är så att någon alltid kommer sist, hur kul är det på en skala?

Jag vill spy på det.



Postat av: Glennoliwia

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2012-01-09 @ 08:03:29
URL: http://glennoliwia.bloglabel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0