PLUGG

Fick förslaget av min lärare för någon dag sedan på en lättare och bättre pluggteknik som brukar hjälpa en del elever att lära in snabbare och lättare, samtidigt som det blir roligare. Och eftersom jag går en linje där plugg är en väldigt stor del av min fritid så ville jag testa och se om det gjorde någon skillnad, och ja, det gjorde det faktiskt.

Först och främst så fick jag höra att det är lättare att ta in information som står skrivet på ett blankt papper så att införskaffa sig ett blankt kollegie-block skulle inte vara en dum idé.
Att sedan kombinera detta med färger, överstrykningspennor i olika färger, får även informationen att lättare fastna. Alla färger gör också texten mycket trevligare att läsa samtidigt som det faktiskt är kul att få byta ut den tråkiga blyertspennan mot färg.

Så nu har jag försökt införskaffa mig material som ska få mitt pluggande att bli roligare, förut har jag suttit rakt upp och ner och läst i en bok och tyckt att allt är skittråkigt. Och det är ju en fördel om man tycker att det man gör är roligt.
Så förhoppningsvis ska jag kunna höja mina betyg nu ett snäpp, inte för att de var dåliga förut men bättre kan de alltid bli. Woho! Nu ska jag plugga!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0